Algemene voorwaarden
- Definities;
In de algemene voorwaarden hebben we het over de volgende partijen:
Huiswerkbegeleiding StudieSlim is de eenmanszaak van T. (Tary) Klijs. Tary werd geboren op 19 maart 2000 te Oosterhout en woont aan de Cyclaamstraat 43B te Made.
De Leerling is degene die huiswerk- of studiebegeleiding krijgt.
De Klant is de ouder of ieder ander die een leerling bij StudieSlim aanmeldt.
Begeleider is de ondernemer van StudieSlim zelf.
2. Algemeen
Bij het aanmelden voor huiswerk- of studiebegeleiding gaat de klant akkoord met deze voorwaarden.
De Algemene voorwaarden gelden voor alle diensten die StudieSlim levert. Alleen als we dat samen overeenkomen, kunnen we van de algemene voorwaarden afwijken.
StudieSlim mag de algemene voorwaarden wijzigen maar moet dat wel minimaal 30 dagen van te voren schriftelijk (per e-mail) aan de klant aankondigen.
Het Nederlands recht is van toepassing op de overeenkomsten met StudieSlim. Als we het ergens niet over eens zijn, proberen we eerst om er samen uit te komen.
3. Privacy en omgang met gegevens
StudieSlim zal zorgvuldig omgaan met relevante persoonsgegevens, zoals de wet op de privacy voorschrijft.
Voor een goede samenwerking is het nodig dat de leerling/klant persoonlijke gegevens als het e-mailadres en telefoonnummer aan de begeleider doorgeeft. Deze gegevens zullen nooit aan derden worden doorgegeven. StudieSlim kan de gegevens wel gebruiken voor het sturen van (commerciƫle) mailings over producten of diensten die misschien interessant zijn voor de leerling.
Bij het stopzetten van de begeleiding zullen we de persoonsgegevens uit onze database verwijderen als de leerling/klant dat graag wil.
Als contactgegevens wijzigen, moet de leerling/klant dat aan StudieSlim doorgeven.
We verwachten dat de leerling/ouders/verzorgers ons volledig en juist informeert over de actuele status van hun studie/schoolsituatie.
Wat de leerling ons in vertrouwen vertelt, zullen we niet tegen ouders, verzorgers of andere begeleiders zeggen. We maken daarop alleen een uitzondering als het voor de fysieke of psychische toestand van de leerling of andere betrokkenen noodzakelijk is.
4. Beperking van aansprakelijkheid
StudieSlim zal zich met alle mogelijkheden inzetten, maar kan geen absolute garantie geven dat studieresultaten zullen verbeteren. StudieSlim kan daarom op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld als studieresultaten tegenvallen.
StudieSlim is niet aansprakelijk als blijkt dat eigendommen na het volgen van begeleiding kwijtgeraakt zijn.
5. Diensten
StudieSlim verzorgt onderwijskundige ondersteuning voornamelijk voor leerlingen uit het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Hierbij kunt u denken aan huiswerk- en studiebegeleiding, toetstraining, leren leren, vaardigheden trainen en begeleiding bij het plannen en organiseren van het schoolwerk.
6. Lessen afspreken, verschuiven en annuleren
We spreken samen af wanneer huiswerkbegeleiding plaatsvindt. De begeleider neemt het initiatief om de eerste les af te spreken. Aan het einde van de bijles (huiswerkbegeleiding) spreken we af wanneer de volgende les plaatsvindt. In overleg kunnen we dat ook via e-mail, app, sms of telefoon afspreken. Bij voorkeur een vast moment in de week.
Als de afspraak voor begeleiding niet door kan gaan, kunnen we in overleg altijd een vervangend tijdstip bepalen. Een afmelding willen we tenminste 24 uur van te voren weten, anders zijn we genoodzaakt de sessie in rekening te brengen mocht er geen geldige reden zijn.
Als de begeleider een les afzegt, wat tijdig doorgegeven zal worden, wordt er uiteraard niks in rekening gebracht. Bij (langdurige) ziekte van de begeleider, gaat de begeleiding niet door en zal er een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Als we over de afspraken van mening verschillen, is de administratie van de begeleider beslissend.
Een bijles duurt 30 of 60 minuten.
7. Te laat komen
Wanneer de leerling 5 minuten na afgesproken tijd nog niet gearriveerd is, zal er een berichtje gestuurd worden naar de ouder of leerling zelf. Mocht ik 10 minuten na afgesproken tijd geen reactie hebben ontvangen of de leerling is nog niet gearriveerd, zal er gebeld worden. Wanneer het mocht lukken alsnog te komen, is de leerling zeker welkom tot de geplande tijd.
Wanneer de leerling niet meer kan komen (zonder afmelding) of de leerling komt later zonder bericht, zal de les (30/60 minuten) volledig in rekening gebracht worden.
8. Gedragsnormen
Wij verwachten dat de leerling zich voldoende inzet en zich goed gedraagt tijdens de bijlessen. StudieSlim kan besluiten om de begeleiding stop te zetten als een leerling afspraken niet nakomt of zich zo gedraagt dat goede begeleiding moeilijk wordt. We nemen dan altijd contact op met de klant.
De begeleider zal zich maximaal inzetten om tot een goed resultaat te komen en zich normaal gedragen. Door respectvol met elkaar om te gaan, bouwen we aan een vertrouwensband waarin iedereen (leerling, klant en begeleider) zich thuis voelt.
9. Starten, stoppen en wijzigen van de begeleiding
Een leerling kan zich op ieder moment van het schooljaar aanmelden. De begeleiding wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Tenzij we dat uitdrukkelijk anders vermelden, is er geen minimum aantal af te nemen lessen.
StudieSlim mag klanten of leerlingen weigeren, maar zal dan wel toelichten waarom.
Een leerling mag de begeleiding op elk moment stopzetten. Financiƫle afspraken echter blijven geldig en de klant moet eventueel verschuldigde vergoedingen betalen.
10. Klachtenprocedure
Als u niet tevreden bent over de inhoud en/of de vorm van de begeleiding of over de begeleiding zelf, meldt het ons. We praten er dan samen over en proberen de klacht te verhelpen. We zullen altijd binnen 14 dagen schriftelijk (per e-mail) bevestigen wat we hebben afgesproken over afhandeling van de klacht.
11. Tarieven
Op de website studieslim.nl worden tarieven duidelijk vermeld.
Onderwijs is vrijgesteld van BTW, dus over het uurtarief wordt geen btw berekend.
StudieSlim mag de tarieven wijzigen en zal dat minimaal een maand van tevoren schriftelijk (per e-mail/telefonisch) aankondigen.
Als bijles door meerdere leerlingen wordt bijgewoond, wordt het tarief per leerling niet automatisch lager.
12. Betaling
We factureren maandelijks en gaan er daarbij van uit dat u het bedrag zelf overmaakt op rekening van StudieSlim.
U ontvangt de factuur standaard per e-mail. Er geldt een betalingstermijn van 30 dagen.
Als u na het verstrijken van de betalingstermijn niet heeft betaald, sturen we een betalingsherinnering per e-mail. Is er dan na 30 dagen nog niet betaald, sturen we schriftelijk een tweede herinnering. De begeleiding wordt onmiddellijk stopgezet, tot er betaald is. Het te betalen bedrag verhogen we met 6% administratiekosten.
Tenslotte versturen we (opnieuw na 7 dagen) een derde herinnering. We verhogen het te betalen bedrag nogmaals met 6% administratiekosten.
Als u het niet eens bent met het bedrag dat we in rekening brengen, moet u dit binnen 14 dagen na factuurdatum schriftelijk (per e-mail) aan StudieSlim kenbaar maken.